In-Ear beslutsångest...

Permalänk
Medlem

In-Ear beslutsångest...

Hej!

Har sedan november 2021 haft ett par Jabra 85T som jag har varit väldigt nöjd med överlag. Nu har de dock gått en match med tvättmaskinen som de förlorade ganska kraftigt... Så på jakt efter nya trådlösa in-ear. Har tittat runt men hittar inte riktigt det jag söker efter att ha läst diverse recensioner, så då vänder jag mig till er då det säker är någon som har eller har testat några av de aktuella varianterna!

De jag började titta på var:
Jabra Elit 8 Active. Fick hem ett par men insåg direkt att det var ett felköp. Anledningen till att de blev dem var att en av de få negativa sakerna med Jabra 85T var att de hade en liten tendens att nästan ramla ur vid löpturer. Men den näst intill totala avsaknaden av ANC på Jabra Elit 8 Active gjorde att de inte är ett alternativ (trodde inte de skulle vara så pass mycket sämre än mina tidigare...).

Det jag letar efter:
Bra ANC eller i vilket fall inte sämre än vad jag hade i 85T (ska funka att köra åkgräsklippare tex).
Tåla svett och stänk samt arbete i något dammig miljö (lantbruk och fabrik).
Sitta kvar vid löpturer.
Uppkopplad mot 2 enheter samtidigt.
Bra samtalsljud.
Ok batteri (4h med ANC är fullt ok).
Kommer användas med Android eller enstaka gånger med Windows.

Så de alternativen jag tittat på:
Apple AirPods Pro 2 usb-C Som jag förstår det tappar man ett par funktioner som känns lite tråkigt. Kanske ändå är ett bra alternativ?
Jabra Elite 10 Fyller det mesta, men förstår det som att samtalsljudet är allt annat än bra? Känns lite sisådär när man ofta befinner sig i lite till ganska bullrig miljö.
Bose QuietComfort Funkar inte att vara ansluten till 2 enheter samtidigt.
Sony WF-1000XM5 Känns något sköra och med speciell "plutt" i örat som inte alla vekar gilla.

Finns säkert fler alternativ som jag inte har tittat på ännu men är öppen för förslag
Budget är väl max runt 3.5k. Att bli nöjd är viktigare än att spara ett par hundra.

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Jag har provat en del lurar genom åren och spontant känns det lite som att du inte kommer hitta det du söker i ett par lurar. Kraven är helt enkelt för höga och ingen kommer någonsin kunna säga till dig vad som sitter bra i öronen.

Körde Airpods Pro 2 som jag skulle säga var bäst överlag även om jag inte tyckte ANCn rättfärdigade priset i jämförelse med ens Jabra 4-5 Active, ANCn är givetvis bättre, men jag lyssnar på musik/poddar och det räcker liksom för mig för att dränka omgivningen. Ska man sitta tyst kanske man vill ha topoftheline. Jag fick de heller aldrig att sitta perfekt och "stammen" fastnade alltid i kläder.

Just nu kör jag Samsung Buds2 Pro där ANC inte är speciellt imponerande faktiskt och de är hopplösa i vind. Tyckt att jag fått rätta till samtliga lurar vid löpning, kanske i olika grad men ändå.

Kan du tänka dig att köpa 2 olika lurar? Eller over-ear vid gräsklippning, eller in-ear + hörselkåpor?

Personligen är jag mest nyfiken på Jabra 10 Elite just nu, mest för jag tyckte de jag hade tidigare för 1000kr var absolut mest bangforthebuck. Samtidigt som 3000kr för dem är för mycket. Har du inte iPhone hade jag inte heller valt Airpods. Nyfiken på nya XM5 med men vissa tycker som sagt de är obekväma. Kanske Linkbuds S?

Permalänk
Medlem

De jag har / haft / provat är:

  • Apple Airpods Pro - Gen 1:
    Helt OK ljud, sitter bra i örat. OK ANC även om det skulle kunnat vara bättre. Kanske senare Gen är bättre i ANC samt om de haft en annan utformning skulle de stänga ute mer ljud. Men jag föredrar alla gånger den här utformningen framför de som skjuts rakt in i örongången. Fungerar fint om du har flera Apple-grejer, t.ex. jag har iPhone, Apple Watch, Mac Mini, iPad Pro, och växlar riktigt smidigt mellan dem utan att behöva para dem, om jag kommer ihåg rätt. Antar den kör på Apple ID direkt. Nackdelen med dessa är att byggkvaliteten kanske inte är den bästa; har tappat mina i golvet kanske 7 gånger och de har blivit typ glappa och skallrar lite t.ex. när man tar ett steg vilket för mig gör dem halvvägs obrukbara när jag är ute på vift. Även händer det lite nu och då att den inte laddat ena luren när man laddar dem i skalet. Men har också haft dem kanske 3 år. Vet inte om det är en godtagbar tjänstgöring eller inte för denna typ av produkt.

  • Bose QuietComfort - förra Gen:
    Sitter riktigt skönt genom dess utformning för hur de sitter i örat, dock sitter de inte lika säkert som man kanske föreställer sig trots innerbygeln. Kanske de nyaste är bättre där då de inte sticker ut i närheten lika mycket som mina. Uppkopplingen mot enheter verkar lite halvskum. När jag kört dem mot min stationära PC och vrider huvudet kan de tappa kontakten lite just då av någon märklig anledning. Vettifan om det beror på snäckorna eller om det beror på min dator eller kombinationen av dem. Det är inte samma problem när jag kör dem med min telefon så jag har inte orkat jiddra med att felsöka eller lämna in för koll hos butiken / Bose, för troligtvis lär de knappast kunna undersöka det i alla fall. Ljudet är helt OK men inget du kommer ringa hem och berätta om. Men de sitter för mig klart skönast av dessa 3 snäckor och det är för mig mycket viktigt. Sitter snäckor oskönt används de ju i alla fall inte i den utsträckningen man har tänkt. Dessa känns också som de som skulle klara sig bäst om de åker i golvet.

  • Sony WF-1000XM4:
    Otroligt bra ljud och helt klart bästa ANC av dessa 3, men det är också naturligt pga konstruktionen. Riktigt bra ljud för ett par snäckor, jag kan inte överdriva hur bra de är ljudmässigt. Bra ljup, kontroll, balanserad bas, tydlig placering av instrument / källor i filmer. Den enda anledningen till varför jag inte har kvar dessa - gav dem till min far - är att jag helt enkelt inte klarar av snäckor som skjuts in örongången. Har försökt vänja mig samt köpt alternativa gummi-vad-de-nu-heter men jag klarar helt enkelt inte av det tyvärr.

Om du inte besväras av snäckor som skjuter in i örongången är det Sony-snäckorna jag skulle rekommendera. Ett stort krux med denna typ av produkt är ju att man inte har ångerrätt. Det är logiskt men det är ju inte så kul att spendera 3000 + sek på något man kanske inte alls trivs med.

I övrigt:

  • Alla har typ 1/2 - 1 sekund delay så de går inte att spela med.

  • Tror Komplett fortfarande har de Bose QuietComfort du kikar på med ett bra pris just nu. Var lite sugen på att beställa dem, då de verkar mycket smidigare än de jag har, men jag är ju inte i behov alls egentligen så är ju bara extraprisidioten i sig som stökar på.

Permalänk
Medlem

Airpods Pro 2, tyvärr. Jag vill egentligen att mina Sony ska vinna, men de är dåliga i passformen, batteritid, storlek osv.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Jag slår ett slag för Technics AZ60 eller AZ80, bästa in ear jag använt!

Visa signatur

Cooler Master NR200P Orange Edition | ASUS ROG Strix B550-i | AMD Ryzen 5600x | MSI Suprim X 3080 (deshroud + Noctua 120mm x2) | HyperX Fury 3600mhz 2x16GB | WD SN750 1TB | Noctua C14s push/pull + Noctua 120mm x2 | Corsair SF750

Permalänk

Jag är jättenöjd med Sony WF-1000XM4. Mkt bra ljud, ANC och sitter bra i mina öron. Har inte provat Sonys efterföljare. Hur bra in-ear sitter är dock väldigt individuellt. Har även Samsung buds pro som har mkt sämre ljud, anc och som sitter uselt i mina öron, så dåligt att dom ramlar ur hela tiden. Är inte värda pengarna enl min uppfattning då ljudet och anc är så dåliga jmf m Sonys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

De jag har / haft / provat är:

  • Apple Airpods Pro - Gen 1:
    Helt OK ljud, sitter bra i örat. OK ANC även om det skulle kunnat vara bättre. Kanske senare Gen är bättre i ANC samt om de haft en annan utformning skulle de stänga ute mer ljud. Men jag föredrar alla gånger den här utformningen framför de som skjuts rakt in i örongången. Fungerar fint om du har flera Apple-grejer, t.ex. jag har iPhone, Apple Watch, Mac Mini, iPad Pro, och växlar riktigt smidigt mellan dem utan att behöva para dem, om jag kommer ihåg rätt. Antar den kör på Apple ID direkt. Nackdelen med dessa är att byggkvaliteten kanske inte är den bästa; har tappat mina i golvet kanske 7 gånger och de har blivit typ glappa och skallrar lite t.ex. när man tar ett steg vilket för mig gör dem halvvägs obrukbara när jag är ute på vift. Även händer det lite nu och då att den inte laddat ena luren när man laddar dem i skalet. Men har också haft dem kanske 3 år. Vet inte om det är en godtagbar tjänstgöring eller inte för denna typ av produkt.

  • Bose QuietComfort - förra Gen:
    Sitter riktigt skönt genom dess utformning för hur de sitter i örat, dock sitter de inte lika säkert som man kanske föreställer sig trots innerbygeln. Kanske de nyaste är bättre där då de inte sticker ut i närheten lika mycket som mina. Uppkopplingen mot enheter verkar lite halvskum. När jag kört dem mot min stationära PC och vrider huvudet kan de tappa kontakten lite just då av någon märklig anledning. Vettifan om det beror på snäckorna eller om det beror på min dator eller kombinationen av dem. Det är inte samma problem när jag kör dem med min telefon så jag har inte orkat jiddra med att felsöka eller lämna in för koll hos butiken / Bose, för troligtvis lär de knappast kunna undersöka det i alla fall. Ljudet är helt OK men inget du kommer ringa hem och berätta om. Men de sitter för mig klart skönast av dessa 3 snäckor och det är för mig mycket viktigt. Sitter snäckor oskönt används de ju i alla fall inte i den utsträckningen man har tänkt. Dessa känns också som de som skulle klara sig bäst om de åker i golvet.

  • Sony WF-1000XM4:
    Otroligt bra ljud och helt klart bästa ANC av dessa 3, men det är också naturligt pga konstruktionen. Riktigt bra ljud för ett par snäckor, jag kan inte överdriva hur bra de är ljudmässigt. Bra ljup, kontroll, balanserad bas, tydlig placering av instrument / källor i filmer. Den enda anledningen till varför jag inte har kvar dessa - gav dem till min far - är att jag helt enkelt inte klarar av snäckor som skjuts in örongången. Har försökt vänja mig samt köpt alternativa gummi-vad-de-nu-heter men jag klarar helt enkelt inte av det tyvärr.

Om du inte besväras av snäckor som skjuter in i örongången är det Sony-snäckorna jag skulle rekommendera. Ett stort krux med denna typ av produkt är ju att man inte har ångerrätt. Det är logiskt men det är ju inte så kul att spendera 3000 + sek på något man kanske inte alls trivs med.

I övrigt:

  • Alla har typ 1/2 - 1 sekund delay så de går inte att spela med.

  • Tror Komplett fortfarande har de Bose QuietComfort du kikar på med ett bra pris just nu. Var lite sugen på att beställa dem, då de verkar mycket smidigare än de jag har, men jag är ju inte i behov alls egentligen så är ju bara extraprisidioten i sig som stökar på.

Skrivet av DocStargazer:

Jag är jättenöjd med Sony WF-1000XM4. Mkt bra ljud, ANC och sitter bra i mina öron. Har inte provat Sonys efterföljare. Hur bra in-ear sitter är dock väldigt individuellt. Har även Samsung buds pro som har mkt sämre ljud, anc och som sitter uselt i mina öron, så dåligt att dom ramlar ur hela tiden. Är inte värda pengarna enl min uppfattning då ljudet och anc är så dåliga jmf m Sonys.

Är också på jakt efter nya hörlurar. Hade någon sport variant från Bose utan öron vingen som varit på alla andra tidigare modeller jag haft. Men den ena örat trillade hörluren ut så fort man rörde på käken. Sjukt störigt. Min fru har köpt brusreducerade Bose QuietComfort Earbuds II som hon är nöjd med förutom tvåm saker, hörs dåligt när hon pratar i telefon och att de har uppkopplings problem i stort set hela tiden. Därför har jag nu vänt ögonen mot Sony´s WF-1000XM4/M5 men blir lite osäker på hur bra dessa verkligen sitter i örat. Tenderar de att trilla ut om man går på gymmet eller liknande? Misstänker att det är en vanesak att trycka in dem i örat men sitter de kvar sen? Har mina lurar i öronen flera timmar om dagen, går med hunden, gymmet, bussen till och från jobbet, vid trädgårdarbete osv..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Misstänker att det är en vanesak att trycka in dem i örat men sitter de kvar sen? Har mina lurar i öronen flera timmar om dagen, går med hunden, gymmet, bussen till och från jobbet, vid trädgårdarbete osv..

Hade inte tillräcklig tid med dem för att kunna avgöra det tyvärr. Det enda jag kunde tänka på var hur fantastiskt besvärande det är med snäckor som sticker in i öronen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Hade inte tillräcklig tid med dem för att kunna avgöra det tyvärr. Det enda jag kunde tänka på var hur fantastiskt besvärande det är med snäckor som sticker in i öronen.

Tråkigt att höra men det gör ju också att man får fundera lite till.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av solidvikke:

Jag slår ett slag för Technics AZ60 eller AZ80, bästa in ear jag använt!

Kul att få förslag på ett par som jag helt missat! Ska titta lite mer på dem.

Tack för all info och bra svar! Uppskattas. Letandet fortsätter några dagar till i vilket fall!

Förstår att det jag söker efter kanske inte helt finns men man får göra det bästa av saken

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag inte full koll på specifikationerna för Jaybird Vista 2 och har heller ingen erfarenhet av dem heller. Däremot har jag provat första versionen och tycker att de satt bra direkt. Ljudet var bra och de satt bättre än mina LG Tone Free FP9 (som jag köpte själv, men som jag inte tror passar dig och dessutom är utgångna).

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Kul att få förslag på ett par som jag helt missat! Ska titta lite mer på dem.

Tack för all info och bra svar! Uppskattas. Letandet fortsätter några dagar till i vilket fall!

Förstår att det jag söker efter kanske inte helt finns men man får göra det bästa av saken

Vad blev det för några till slut?

Jag lade igår en beställning på Sony WF-1000XM5, då de var nedsatta 500kr på Elgiganten fram till den 8/10 på kampanj samt att jag hade ett presentkort på mer än hälften av resterande summa. Mina vanliga Iphone hörlurar funkar inte längre heller som de skall. Ljudet är paj så jag har inte mycket att välja på. Behöver nya omgående.

Om du inte valt så kan jag återkomma med vad jag tycker när jag fått hem dem.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Hade först ett par billigare Sony som jag var jättenöjd med, dessa tappade jag bort och behövde då köpa ett par med bättre mikrofon, då blev valet Jabra, dessa är jag inte speciellt nöjd med. Först och främst ett tydligt brus i en utav lurarna konstant, hörs när ingen musik eller ljud spelas. Sedan så sitter dom inte super i öronen, ibland när jag springer så släpper vakuumet i örat eller vad man ska säga så att jag hör ljud utifrån, dessa problem hade jag ej med Sonys lurar, tror det handlar om att Jabras del som går in i örat är mycket mindre och smalare så sluter inte in ljudet i örat lika bra. Jag kommer själv nästa gång gå för ett par dyrare Sony lurar.

Bara lite input från mitt håll.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Kul att få förslag på ett par som jag helt missat! Ska titta lite mer på dem.

Tack för all info och bra svar! Uppskattas. Letandet fortsätter några dagar till i vilket fall!

Förstår att det jag söker efter kanske inte helt finns men man får göra det bästa av saken

Hur har det gått? Har du köpt några?

Jag hämtade ut mina Sony WF-1000XM5 igår. Gick sen till gymmet och måste ändå säga att det satt bra i öronen. Tar man i typ vid fria vikter eller bänkpress så grimaserar man en del och då är det framför allt höger örat som de lossnar lite i och trillade faktiskt ut vid ett tillfälle. Jag upplever inte att de trycker i örat eller känns obekväma vilket nämnts tidigare i tråden. I övrigt sitter de riktigt bra i örat.

Ljudmässigt så är det bra men inget wow ljud. Finns ju en massa inställnings möjligheter och olika lägen med mer eller mindre bas, trebel osv. Vilket jag som hastigast testat. Brusreduseringen var inte så markant som i min frus Bose QuietComfort Earbuds II. Men lurarna satte igång brusreduseringen markant när jag gick på bussen på väg till jobbet vilket var mycket trevligt utan att jag själv gjorde något. Men tänker att det krävs mer inställningar än jag hunnit testa.

Ringde upp min kusin när jag satt på cykeln och han hade absolut inga svårigheter att höra mig och upplevde inget brus. Så det var ju bra.

Är de värda 3,5Tkr. Nja, det tycker jag inte riktigt. Hade priset varit kring 2,5tkr så hade det varit mer rimligt kan jag tycka.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Hur har det gått? Har du köpt några?

Jag hämtade ut mina Sony WF-1000XM5 igår. Gick sen till gymmet och måste ändå säga att det satt bra i öronen. Tar man i typ vid fria vikter eller bänkpress så grimaserar man en del och då är det framför allt höger örat som de lossnar lite i och trillade faktiskt ut vid ett tillfälle. Jag upplever inte att de trycker i örat eller känns obekväma vilket nämnts tidigare i tråden. I övrigt sitter de riktigt bra i örat.

Ljudmässigt så är det bra men inget wow ljud. Finns ju en massa inställnings möjligheter och olika lägen med mer eller mindre bas, trebel osv. Vilket jag som hastigast testat. Brusreduseringen var inte så markant som i min frus Bose QuietComfort Earbuds II. Men lurarna satte igång brusreduseringen markant när jag gick på bussen på väg till jobbet vilket var mycket trevligt utan att jag själv gjorde något. Men tänker att det krävs mer inställningar än jag hunnit testa.

Ringde upp min kusin när jag satt på cykeln och han hade absolut inga svårigheter att höra mig och upplevde inget brus. Så det var ju bra.

Är de värda 3,5Tkr. Nja, det tycker jag inte riktigt. Hade priset varit kring 2,5tkr så hade det varit mer rimligt kan jag tycka.

Hej!

Ursäkta sent svar. Har testa mina nya Jabra elit 10 en vecka på kreta

Jag var in till Hi-Fi klubben och fick möjlighet att testa de innan ett köp. Vilket var guld värt! De satt både bättre och hade en ANC som var otroligt mycket bättre än på Active 8. Dock faktiskt något sämre än vad jag trodde de skulle ha i jämförelse med mina gamla 85T, fortfarande bättre men inte med mycket alls. Funka utmärkt på flyget och var inga problem att bli insluten i musiken eller filmen.

Bra ljud, sitter otroligt skönt och har inte fått de att ramla ur hittills (15-20min på rullband är det mest krävande det utsatts för hittills). Allt lull lull med framförallt Dolby Atmos Spatial Sound med Dolby Head Tracking stängdes av direkt då det inte var något för mig. Funkar som det ska men passa inte mig till musik. Bättre om man tittar på film/serier.

Så jag kan rekommendera dessa men med en liten * då jag inte hunnit testa att ringa något märkbart med dem.

Permalänk
Medlem

Jag är också på jakt efter ett par nya in-ear med bra brusreducering, men den här nya regeln att inte få prova in-ear längre, gör ju att man inte gärna vill köpa, i varje fall inte de över 1000-lappen, och beslutsångesten ökar.

Innan de ändrade reglerna så testade jag många olika modeller och hade väldigt stora problem med att hitta några som sitter bra/fast i örat och stänger ute ljud. Jag måste ha ovanligt stora örongångar eller nått. Jag har bara haft JBL tidigare, och till de senaste fick jag byta öronpluggar till ett par gamla jag hade för att de skulle passa. Utgår ifrån att jag kommer att få flytta med dem till de nya även denna gången. Kommer dock välja bort JBL helt och hållet. Det har varit alldeles för mycket strul med dem och efter att ha nyttjat garantin en gång och fått ett par nya, dröjde det bara några månader så uppstod samma problem, och då gick det inte att nyttja garantin längre.

Jag har nu ögonen på nedan eftersom de har fått bäst omdömen.
- Sony WF-1000XM5
- Jabra Elite 10
- Jabra Elite 8 Active

@zhizo Är du fortfarande lika nöjd med dina Jabra Elit 10?

Blir ju lite tveksam på Sony när jag läser vad du skriver @NightFred. Att de ramlar ut under träningen så enkelt är uteslutet till det priset.

Fler med erfarenheter att dela med sig av?

Tänkte beställa från Amazon, eftersom det verkar vara den enda återförsäljaren där de går att returnera efter att ha provat. Men väntar på förtydligande svar från kundservice för att vara helt på det torra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0bi:

Jag är också på jakt efter ett par nya in-ear med bra brusreducering, men den här nya regeln att inte få prova in-ear längre, gör ju att man inte gärna vill köpa, i varje fall inte de över 1000-lappen, och beslutsångesten ökar.

Innan de ändrade reglerna så testade jag många olika modeller och hade väldigt stora problem med att hitta några som sitter bra/fast i örat och stänger ute ljud. Jag måste ha ovanligt stora örongångar eller nått. Jag har bara haft JBL tidigare, och till de senaste fick jag byta öronpluggar till ett par gamla jag hade för att de skulle passa. Utgår ifrån att jag kommer att få flytta med dem till de nya även denna gången. Kommer dock välja bort JBL helt och hållet. Det har varit alldeles för mycket strul med dem och efter att ha nyttjat garantin en gång och fått ett par nya, dröjde det bara några månader så uppstod samma problem, och då gick det inte att nyttja garantin längre.

Jag har nu ögonen på nedan eftersom de har fått bäst omdömen.
- Sony WF-1000XM5
- Jabra Elite 10
- Jabra Elite 8 Active

@zhizo Är du fortfarande lika nöjd med dina Jabra Elit 10?

Blir ju lite tveksam på Sony när jag läser vad du skriver @NightFred. Att de ramlar ut under träningen så enkelt är uteslutet till det priset.

Fler med erfarenheter att dela med sig av?

Tänkte beställa från Amazon, eftersom det verkar vara den enda återförsäljaren där de går att returnera efter att ha provat. Men väntar på förtydligande svar från kundservice för att vara helt på det torra.

Nu har jag haft mina hörlurar ett tag. De har fungerat mycket bra. Ljudet är mycket bra och brusreduktionen fult tillräcklig men bäst är att när det blåser eller regnar eller likande, mössa på eller kapuschongen uppe över huvudet så påverkar det inte ljudet när man pratar. Inget skorrande eller likande för den som lyssnar. Brusreduceringen kickar på när man går på bussen och den börjar köra vilket är mycket smidigt. Dom är väldigt bekväma. Finns problemet att de trillar ut ur örat fortfarande kvar, ja, det gör det. Men vi har olika öron och det kanske inte är så för dig? Det är främst när man grimaserar och spänner käken som man puttar ut dem eller får dem att sitta löst. Trycker jag till dem så sitter de fast även när jag grimaserar. Men inget jag direkt tänker på längre i samma utsträckning som i början.
När det kommer till uppkoppling mot telefonen så har jag aldrig några problem. Funkar fint varje gång. Medans min fru har en massa strul med sina Bose hörlurar. Så över lag är jag mycket nöjd med mina lurar.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Nu har jag haft mina hörlurar ett tag. De har fungerat mycket bra. Ljudet är mycket bra och brusreduktionen fult tillräcklig men bäst är att när det blåser eller regnar eller likande, mössa på eller kapuschongen uppe över huvudet så påverkar det inte ljudet när man pratar. Inget skorrande eller likande för den som lyssnar. Brusreduceringen kickar på när man går på bussen och den börjar köra vilket är mycket smidigt. Dom är väldigt bekväma. Finns problemet att de trillar ut ur örat fortfarande kvar, ja, det gör det. Men vi har olika öron och det kanske inte är så för dig? Det är främst när man grimaserar och spänner käken som man puttar ut dem eller får dem att sitta löst. Trycker jag till dem så sitter de fast även när jag grimaserar. Men inget jag direkt tänker på längre i samma utsträckning som i början.
När det kommer till uppkoppling mot telefonen så har jag aldrig några problem. Funkar fint varje gång. Medans min fru har en massa strul med sina Bose hörlurar. Så över lag är jag mycket nöjd med mina lurar.

Jag fick köpa ett par nya lurar lite i all hast för mina gick sönder helt och hållet. Köpte ett par Sennheiser CX plus Wireless för en tusenlapp och blev väldigt besviken på ANC. Inte alls bra i jämförelse med vad jag är van vid. Men, köpte även en förpackning Comply Sport Pro Smartcore från HiFi Klubben, och kan varmt rekommendera dem. Förbättrade allt väldigt mycket, stänger ute ljud och de ramlar absolut inte ur öronen. Så den här kombinationen får duga ett tag, tills jag är mer säker på vilka jag vill lägga mer pengar på. Kanske Sony..

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0bi:

Jag fick köpa ett par nya lurar lite i all hast för mina gick sönder helt och hållet. Köpte ett par Sennheiser CX plus Wireless för en tusenlapp och blev väldigt besviken på ANC. Inte alls bra i jämförelse med vad jag är van vid. Men, köpte även en förpackning Comply Sport Pro Smartcore från HiFi Klubben, och kan varmt rekommendera dem. Förbättrade allt väldigt mycket, stänger ute ljud och de ramlar absolut inte ur öronen. Så den här kombinationen får duga ett tag, tills jag är mer säker på vilka jag vill lägga mer pengar på. Kanske Sony..

Tack för tipset. Kan kanske vara värt att testa. Sony lurarna har den typen av utseende som är på länken men det kanske vore en ide att testa.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]